Innlegg av Begnadalen kirke / Sør-Aurdal menighet
Søndag 10. mai er det samtalegudstjeneste i Begnadalen kirke kl. 11.00. Samtalegudstjenesten er en gudstjeneste for og med konfirmantene, der de forbereder, preger og deltar aktivt i gudstjenesten. Familie, slekt, venner og alle andre er hjertelig velkomne til å være med oss denne dagen!
Tidligere het denne gudstjenesten «overhøring». Da måtte konfirmantene svare på spørsmål fra tema vi hadde hatt i undervisningen gjennom året – nesten som en slags eksamen før konfirmasjonen. Sånn er det heldigvis ikke lenger.
Nå er denne gudstjenesten blitt en gudstjeneste der konfirmantene deltar med ulike oppgaver, de får prøve seg i ulike roller og de får kjenne på hva tro er for dem. Et fint skritt på veien mot å skape sin egen trosvei inn mot det gryende voksenlivet.
Alle er invitert, og vi oppfordrer særlig foresatte, besteforeldre, faddere, søsken og øvrig familie til å delta om dette lar seg gjøre. Det betyr mye for din konfirmant 💛
Vi ser fram til å feire gudstjeneste sammen! Etter gudstjenesten er alle invitert til kirkekaffe. Velkommen!
⛪ Sted: Begnadalen kirke
📅 Dato: Søndag 10. mai 2026
⏰ Klokkeslett: kl. 11.00
☕ Kirkekaffe etter gudstjenesten