17. mai feiring i Begnadalen 2026

Innlegg av redaksjonen

Nok en vellykket 17. mai feiring i Begnadalen! Det ble pølser, is og langball – en perfekt dag for både store og små.

Markus Stensrud Lien stakk av med prisen for flott pyntet kjøretøy – velfortjent!

På langballbanen sto barna mot de voksne – og barna vant, som hvert år. Noen tradisjoner holder seg.

I samfunnssalen underholdt De Folka Der – ikledd damekjoler. Forklaringen? Bestemødrene stilte som «stand-in» for gutta i bandet, siden de selv var på verdensturné med slike band som Metallica. En uforglemmelig forestilling!

Korpset spilte foran omsorgsboligene i Begnadalen – til stor glede for beboerne der.

Takk til alle som hjalp til å få denne dagen til å skje.

Her er noen bilder fra feiringen:

Foto: Marilyn Almeida (bilde 1–14), Therese Viken Brenden (bilde 15), Sonja Bordewich (bilde 16–20)